Ben jij die creatieve consument?
Met een goed idee over hoe consumenten kunnen bijdragen aan een circulaire textielketen?
Als consument kun je bewust kiezen om minder kleding aan te schaffen en je kunt ook tweedehands of duurzame kleding kopen
"Milieu Centraal scheidt feiten van fabels."
Lees het interview met Lara Peters
80% van de milieu-impact van een product wordt bepaald in de ontwerpfase. Daarom is het belangrijk om textielproducten vanaf het begin circulair te ontwerpen zodat een kledingstuk zo lang mogelijk meegaat. Lees hoe dat werkt.
In de economie van de toekomst wordt textiel nooit afval. Dat vraagt om circulaire businessmodellen. Wacht niet maar start en experimenteer.
In de economie van de toekomst wordt textiel nooit afval. Hier draait het om het waardebehoud van een product zodat we dat product langer kunnen gebruiken. Dat vraagt om circulaire businessmodellen.
Met steun van het ministerie IenW werkt een diverse groep van stakeholders aan het verminderen van de emissie van microplasticvezels uit kleding.
Het ministerie van IenW heeft in het beleidsprogramma circulair textiel doelen gesteld voor hergebruik, recycling en duurzaam materiaal op korte en lange termijn.
Door middel van recycling kunnen we afgedankt textiel transformeren tot vezels voor nieuw textiel of tot grondstof voor andere productketens.
In het Sectorplan kleding en textiel stellen brancheorganisaties Modint en INretail dat we enkel sámen de circulaire beleidsdoelen voor 2050 kunnen realiseren. Hoe kunnen we dat volgens hen samen doen?
Spijkerbroeken van gerecyclede katoenvezels: een belangrijke stap richting de duurzame denimketen. Maar ook een ambitieus plan dat vraagt om internationale samenwerking.
Met een goed idee over hoe consumenten kunnen bijdragen aan een circulaire textielketen?